söndag 27 april 2008

Morgongrejer

Vaknat av en kattgäspning någon gång? När jag vaknar ligger ofta det vackraste naturen har att erbjuda bredvid mig – min katt (maken är inte så dum han heller men han har oftast redan gått upp när jag vaknar). Han (katten, inte maken) sträcker på sig, gäspar mig rakt i ansiktet och sprider en vämjelig puff av död och pina. Inte skoj alls.

Andra saker som inte är så roliga att vakna till:

*Ett ”Jag är färdig” från toaletten klockan 05.55
*När katten kräks i sängen
*Ljudet av en påse Vårgårdaris som plockas ut ur köksskåpet med öppningen nedåt

2 kommentarer:

Fasching sa...

Vårgårdaris. Och mitt liv passerar revy framför mina ögon.

Köpte en påse för ett halvår sedan och den står fortfarande oöppnad i skåpet. Det var bättre förr.

Articuno sa...

Visst är det fantastiskt mycket Åkersberga och 70-tal?

Om du inte vet vad du ska göra med den där oöppnade påsen så kan du smälta blockchoklad (av sämsta sort) och blanda en massa rispuffar i. Skitgott.