lördag 30 maj 2009

En bra jägare. Eller inte.



Idag har jag fått ta hand om två musungar som katten Charlie har släpat hem (och med ta hand om menar jag tyvärr inte plåstra om dem och släppa dem fria, jag har snarare mycket hårdhänt fått förkorta deras lidande).

Och för en liten stund sedan jamade han åt något under vår säng. Han låg och kikade under sängen en stund och sedan tröttnade han. Lade sig på tröskeln mellan ungarnas rum och hallen och slappade lite istället.

Om han har släpat hem en musunge till och sedan tappat bort den vet jag inte om jag vill sova hemma i natt. Eller någonsin igen, faktiskt.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Han har ju bara så vacker färg på pälsen eran Charlie! Grattis till mössen! ;o)

Articuno sa...

Synd bara att han är helt värdelös ibland. Kommer du ihåg att jag berättade om en mus han tappade bort i källaren? Den som kom upp för trappan tre veckor senare, helt o(be)rörd? I tre veckor hade han alltså låtit en mus gömma sig i vår källare. Inget mästerkatt-beteende precis.

Tur för honom att han är så galet vacker...

Anonym sa...

Har du sett den här?

http://argabibliotekstanten.blogg.se/