fredag 12 juni 2009

Konstigt

Äldsta dottern har inte sovit i sitt rum i natt utan i soffan i teverummet i källaren. Det är inte särskilt konstigt. Hennes pojkvän har sovit över här. Inte heller det är särskilt konstigt. De har dessutom haft sällskap av en stor svart hund därnere. En trevlig prick som viftade glatt på svansen och kom och hälsade på mig när jag försökte krångla mig fram till tvättstugan med yngsta dotterns nerpinkade sängkläder (och nerpinkade sängkläder är verkligen inte något särskilt udda inslag här just nu). Som sagt, hunden som har tillbringat natten i vår källare tillsammans med min dotter och hennes pojkvän var en trevlig prick. Men han är inte vår hund. Och inte pojkvännens heller. Han verkar bara ha sovit här ändå. Sånt tycker jag är konstigt.

Dessutom spöregnar det ute. Mitt i sommaren. Det är väl ändå jävligt konstigt, eller hur?

Fler konstiga saker som händer.

(Och för guds skull, håll isär döttrarna i det här inlägget - äldsta dottern är 17 år. Hon är den med pojkvän och mystiska hundbesök. Yngsta dottern är bara 4 år och den som pinkar på sig om nätterna. Inte tvärtom. Man vill ju inte att det ska bli några pinsamma missförstånd här.)

1 kommentar:

Hank sa...

Har vi haft en hund i källaren? Var är Charlie, har inte sett honom på ett tag?