söndag 13 december 2009

Jag har gjort en skoluppgift i helgen. Den skulle ha varit inne för flera månader sedan egentligen och idag var absolut sista dag att lämna in. Så jag har läst, och skrivit, och skrivit, och läst lite till. Och oroat mig. Jag har legat sömnlös om nätterna, vänt och vridit mig. De korta stunder jag har sovit har jag drömt om organisationers informationsbehov och hur man bäst genomför en information needs assessment. Allt medan ni andra har sovit sött och drömt glada drömmar om enhörningar. Eller vad man nu drömmer om när man mår bra.

Nu är den i alla fall inlämnad. Nästan 3000 briljanta ord om informationsbehov och informationssökning. Hello, enhörningar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sent skall syndaren somna.
morfar

Osloskånskan sa...

...och så rätt innan jul! Imponerande!

Fia sa...

Bra jobbat där.

kapten Haddock sa...

Hur går det med enhörningarna då? Passa på att fira och känn efter hur jävla skönt det är helt enkelt!! Grattis, btw till inlämningen!

Articuno sa...

Tack, hörni. Ni är himla snälla! Utom pappa som säger att jag är en syndare ...

kapten Haddock sa...

Farsor! Min brukar garva läppen av sig åt mig, för han säger att jag har dinosauriefötter....