tisdag 1 december 2009

Livet just nu

Osloskånskan undrar om jag är stressad inför julen. Bara för att jag kastar lite skit på Darins ultramesiga version av Viva La Vida? Nej, jag är inte stressad inför julen. För första gången på många år är jag faktiskt inte ett jäkla dugg stressad inför julen.

Maken, som har jobbat som ett svin de senaste åren, som aldrig har varit hemma och som det aldrig har gått att lita på (planeringsmässigt alltså – i andra sammanhang har han varit helt okej pålitlig) har slutat jobba. Och själv har jag ju inte jobbat sedan General Patton dog så vi är otroligt lediga just nu. Och stressar inte ett dugg.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Ny variant på gammalt uttryck. Roligt. För övrigt kan jag briljera med att jag vet att Patton dog 1945, och att jag läst hans självbiografi.

Osloskånskan sa...

Jag måste nog erkänna att jag faktiskt inte vet vad Viva La Vida är. Men jag gillar folk med huggtänder!

kapten Haddock sa...

...varför jobbar han inte...? Kan man bara sluta jobba, bara sådär? Funkar det? Är jag lurad som jobbar...?

Articuno sa...

30+: Men varför i hela friden vill man läsa en sån bok? Det låter ju jättetråkigt.

Osloskånskan: Viva La Vida är en himla bra Coldplay-låt som Darin har gjort en urdålig cover på.

Haddock: Han valde att ta ett avgångsvederlag när saker och ting gjordes om på hans jobb. Nu sitter han hemma och räknar på hur många månader det kommer att räcka.

Bigs sa...

30+: Jag har inte läst boken men filmen var rätt... lång..

Articuno: Jag trodde han satt hemma och spelade WoW nuförtiden ;)