onsdag 17 februari 2010

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska sitta uppe och äta parmaskinka, Morbierost och Renée Voltaires rawfoodkex i några timmar eller om jag ska gå och lägga mig och ställa klockan på 01.30.

Det är hockey i natt och jag har ju en regel när det gäller hockeyturneringar. En mycket strikt regel. Har man inte sett de urtrista matcherna mot Danmark eller Schweiz, eller som i natt Tyskland, så får man inte heller se en eventuell final. Och det vill man ju.

Naturligtvis kommer skinkan och osten vinna över sängen. Jag kan ju ta en öl till det också. Det blir nog fint.

4 kommentarer:

nollgradig sa...

jag ångrar att jag inte tog semester (det har jag visserligen inte som bemanningsarbetare, men ändå) eller sjukskrev mig. Jag får helt enkelt bli sömngångare på jobbet. Mera sömniga hockey och curlingmatcher åt folket!

Articuno sa...

Jag har inget jobb att ta semester ifrån så jag kan sitta uppe bäst jag vill. Fast i morse skulle jag såklart iväg och prata uppsats med min skrivpartner. Det kom inte särskilt mycket klokt ur mig kan jag säga.

XXX sa...

Var har ni fått de här rigida reglerna ifrån...när det gäller cheesecake och hockeymatcher...vad mer? ;)

Articuno sa...

Vi är inte särskilt strängt uppfostrade och hade inga superstrikta regler i vår familj. Inga sån där "bara-för-att"-regler. Jag tror att det kan vara därför. En avsaknad av idiotregler i barndomen som vi måste kompensera för nu.