söndag 14 mars 2010

Tandfen



Klara har en lös tand. Hennes första. Storebror Erik har ju tappat åtta tänder redan så han har berättat en del för henne om hur det går till. Förberett henne lite.

Först lägger man tanden i en äggkopp som det är vatten i. Sedan går man och lägger sig och sover. När man vaknar har tandfen varit där och tagit tanden. Som tack har hon lämnat en guldtia. Fast ibland så har inte tandfen någon guldtia så då lägger hon två femmor och en chokladpeng som ser ut som en guldtia där istället.

Kan det verkligen stämma? Kan tandfen vara så oförberedd? Vilken skit-fe hon verkar vara.

5 kommentarer:

Anonym sa...

När min 16åring tappade sin sista tand, (jag vet, väldigt sent) kom han med ett glas med vatten, som han lagt tanden i. Han skojade och sa, nu blir det svårt att sova, haha, hoppas tandfen lever ännu haha.
Jag skojade tillbaka. Jag la en skruv istället för en guldtia i glaset.
Jösses vad arg han blev! Brakade ut ur sovrummet skogstokig på morgonen! Det var inte hans humor alls. Men min!

Articuno sa...

Haha, jag har också haft en 16-åring. De är verkligen helt humorlösa.

Familjen Någorlunda sa...

Idag var jag på kalas. Där träffade jag en mamma som berättade att hennes 6-åring tappar tänder i exakt samma takt som hennes 1-åring får tänder. Intressant fördelningspolitik.

XXX sa...

Men hur gick det? Kom tandfen och hade hon i så fall guldtia eller silverfemmor och fuskpengar????? Spänningen är oliiiiidlig här ska du veta.

Articuno sa...

DHT: svaret fick ett helt eget inlägg. Hoppas du är lugnare nu.

Någorlunda: smart ordnat, då har man alltid lagom många tänder hemma.