tisdag 9 mars 2010

Typ en Diablo

Lyxsvägerskan vill ha receptet på min favoritdrink. Alltså, hon är inte min svägerska egentligen utan min brorsas, men jag bryr mig inte om såna petitesser. Om jag nu har en person i min närhet som har förärats ett så skönt namn så tänker jag inte vara en sån som inte använder det.

Det är inte något särskilt noggrant recept det här, det blir lite som det blir för det mesta.
  • Ta fram ett jättestort glas. Verkligen jättestort.
  • Häll i massor med is.
  • Häll några centiliter Tequila över isen. Hur mycket beror på hur stort glaset är såklart, men också på vilken slags Tequila du har. Ju bättre sort (jag gillar den rökiga Los Tres Tonos Extra Anejo) desto mer Tequila.
  • Häll i lite av någonting som smakar svart vinbär. Creme de Cassis till exempel. Eftersom jag aldrig har det hemma så brukar jag ta lite outspädd svart vinbärssaft istället. Funkar fint.
  • Fyll upp med Ginger Ale.
  • Pressa i saften av en lime och släng sedan i den urpressade limen också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Den ska provas i helgen./Lyxsv

Annaa M sa...

Jag gillar inställningen; ju bättre sort desto mer!

Anonym sa...

Här går hon under namnet "storasyrran". Kärt barn har många namn!

Kanske skulle vi testa drinktipset snart? En Eddie-kväll?

Anonym sa...

Gärna en Eddie-kväll inom en snar framtid där Articuno blandar till Diablo-drinkar i en rasande fart samtidigt som Berit håller sig vaken en längre stund. Drinken blev nämligen inte riktigt så god som jag hade förväntat mig och det beror säkert på att jag inte har 'rätta knycket' i själva tillagningen. Jag behöver nog se proffset i aktion för att lära mig hur man bygger en Diablo rätt.
/Lyxsv

Articuno sa...

Lyxsv: Eller så tyckte du helt enkelt inte om den så mycket. Kan ju vara så också.

Att blanda tequiladrinkar på en Eddiekväll känns väl lite sådär, jag vet att åtminstone en av oss inte gillar tequila så värst mycket. Har något att göra med en möhippa säger hon, men det vete fan. Det är ju skitlänge sedan hon gifte sig.

Berit: Storasyrran funkar inte för mig eftersom Lyxsv. är yngre än mig.