torsdag 24 januari 2008

Det var inte jag!

Jag har ont om pengar. Det skulle kanske kunna anses vara helt och hållet mitt eget fel, men jag föredrar att skylla på Bibliotekshögskolan och CSN. Bibliotekshögskolan för att de envisas med att ge mig uppgifter och tentor som jag inte lämnar in i tid, och CSN för att de har mage att kräva att jag ska lämna in uppgifterna i tid. De jävlarna.

Så jag har ont om pengar och vad jag inte behöver är en trasig vinterjacka. Så självklart hade jag sönder den idag. Jag hade just hittat en ny, lite hemlig, ficka som jag aldrig hade sett förut, en ficka som passade perfekt till mp3-spelaren (som behöver en ficka eftersom jag hade sönder de smarta lurarna till den när jag var på väg till Borås). Jag försökte peta ner den i fickan samtidigt som jag skulle dra upp dragkedjan och då hände det något. Jag vet inte vad, men dragkedjan fastnade på något vis och den gick inte att rubba. Måste väl vara något tillverkningsfel, visst?

Jag skyller på andra idag, det känns bra. Allra helst skulle jag vilja gå omkring och på brittisk engelska kläcka ur mig saker som "I blame the parents" eller "I blame society". Jag tror att det skulle göra mig gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte Jag bor hos oss och gör en hel drös med dumheter. Jag skulle vilja få tag på den jäkeln och ge honom en omgång. För varje gång det har hänt nåt när man kommer hem så är det Inte Jag som har ställt till det.