måndag 7 januari 2008

Ranting

Erik vet inte att jag bara lyssnar med ett halvt öra på hans ändlösa prat på vägen hem från dagis. Bokstavligen. När han sätter igång med någon av sina evighetslånga monologer om hur kroppen funkar, eller tyngdkraften, planeterna, eller huruvida diamanter är vackrare än guld, så ploppar jag in en lur i vänsterörat och lämnar mitt dåliga högeröra till hans pladder. Jag hör inte ett ord av vad han säger. Då och då flikar jag in ett Mmm, eller ett Jaha.

Det funkar bra – han märker inget. De enda gångerna jag upplever att det är problematiskt är när jag har Mmm-at åt någonting och han plötsligt säger: "Va? Får jag? På riktigt?" . De gångerna är lite jobbiga.

2 kommentarer:

Eyecatcher sa...

Mmm, kan bli lite jobbigt den dagen han vidhåller att du lovat ngt. Kim.

Anonym sa...

Haha, sådär gör jag med.

Har uppdaterat mitt inlägg lite sedan din kommentar ;-)