måndag 7 januari 2008

Saker att göra 2008

Först och främst: Se till att klara av de här tre skolsakerna som hänger över mig (och kanske en fjärde också, om jag hinner). Inget riktigt 2008-projekt visserligen, eftersom det ska vara klart om ynka två veckor. Men ändå.

2: Göra saker i tid i fortsättningen, inte vänta så förbaskat länge jämt.

3: Ta en omväg när jag går hem efter att ha lämnat barnen på dagis. Det ska vara MINST en halvtimmes rask promenad varje morgon.

4: Komma ihåg att sätta på mig ordentliga strumpor innan jag går ut så jag slipper springa in på Willys och köpa plåster varenda morgon. De jävla vinterskorna ger mig skavsår och det går inte riktigt ihop med en omväg.

5: Äta frukost varje morgon.

6: Se till att det finns något att äta till frukost.

7: Börja tycka att det är roligt att laga mat. Den här punkten kan jag behöva en hel del hjälp med, för det finns ju fan inget tråkigare än att laga vardagsmat åt en man som aldrig kommer hem från jobbet i tid, en sextonåring som sällan/aldrig vill äta hemma, en sexåring som avskyr all mat som jag lagar och en treåring som har svårt att tugga.

8: Inte gråta så förbaskat mycket för allting. Jag gråter verkligen för allt nuförtiden, små söta gosskörer, olycklig kärlek på film, lycklig kärlek på film, saker som jag läser i tidningen, bra musik, dålig musik (kanske inte förresten), stress, sjukdom (jag har haft lite ont i halsen i ett par dagar och gråter för att "tänk om det blir värre, tänk om det är halsfluss - då döööör jag. Och det har jag inte tid med - snyft"). Mest gråter jag när jag lyssnar på Coldplays Fix You. Snörvlar för att den är så bra ("tänk vad deras mammor måste vara stolta - snyft") och för att slutet på videon, när publiken sjunger med, är så fantastiskt. Och sedan för att den är alldeles för kort.

3 kommentarer:

Fasching sa...

middagsfrid.se. Det löser åtminstone ett av problemen. Vi får första leveransen idag.

Articuno sa...

Det löser mycket. Har just anmält mig.

Eva-L sa...

Strunta i dom, laga mat DU gillar. Det gör jag.