söndag 4 maj 2008

Ohälsa

Jag var på Grill Ruby igår och åt mig kallsvettig. Inte på det där flickfjantiga sättet där hon äter en halv sallad och sedan klagar över att ”Åh jag är så mätt att jag nästan dör” trots att hon egentligen hade velat ha mycket, mycket mer.

Jag åt en 300-grams entrecote med bearnaise, guacamole, caesarsallad, potatis- och kronärtskocksmos, pico de gallo, sweet potato-gratäng, mango-och ananassalsa, ruccola- och spenatsallad och en svamp- och sparrissallad. Innan dess hade jag ätit en gigantisk bönburrito med sallad och gräddfil. Och till efterrätt en cheesecake. Kallsvettig på riktigt alltså.

Maken drack sig kallsvettig istället.

2 kommentarer:

Fasching sa...

Aha. Vi undrade just var alla tillbehören tog vägen igår.

Som vanligt var det supernice, men inte lika nice idag. Ont i huvudet. Och kallsvettig.

Articuno sa...

Japp. Jag åt dem allihop.

Jag mår faktiskt riktigt bra idag. Men så hade jag ju inte tid att dricka så mycket heller. Inte när all den där maten skulle ätas upp.