lördag 7 juni 2008

Vem försöker jag lura?

I kväll ska vi gå se Celine Dion på Globen, men jag har en otäck känsla av att det kommer att ställas in i sista sekunden. Vet inte varför, har bara fått för mig att det kommer att bli så.

Det skulle vara väldigt enkelt för mig att hävda att bara är medföljare, att jag bara gör det här för makens skull. Det är ju han som gillar henne, inte jag. Men så är det förstås inte. Jag tycker det ska bli skitkul och jag har sett fram emot det i månader. Och det är väl därför som jag tror att det kommer att ställas in, roliga saker har en tendens att glida mig ur händerna.

För övrigt inser jag, när jag radar upp mina tre senaste konsertupplevelser, att jag inte är den jag utger mig för att vara:

Melodifestival - i Globen
Rhapsody in Rock - i Globen
Melodifestival - i Globen

4 kommentarer:

Fasching sa...

Melodifestivalen, Celine Dion, och Rapsody in Rock. Om du är min lillsyrra måste jag ju var minst 80 år gammal.

Anonym sa...

Hoppas det var kanon. Vilket jag iofs är övertygad om att det var. Jag tror din nästa konsertupplevelse den 28/6 definitivt kommer att bryta detta mönster och det ganska rejält åt andra hållet. /Kim.

Fasching sa...

Vad händer 28/6? Siw Malmqvist featuring Lill Lindfors?

Anonym sa...

Kent har konsert på Zinkensdamms IP.