torsdag 2 april 2009

Jag vet vad jag ska göra i ett par månader

Beställt:
  • Kvalitativ forskning i praktiken
  • Vetenskapligt skrivande
  • Statistiska metoder
  • Källkritik

Att söka reda på (fixat) :

  • En undersökning om informationsbehovet hos en grupp fiskare i Uganda. För jo, en sådan finns med på litteraturlistan. På riktigt.

Att planera:

  • Intervjuer med 1 man och 2 kvinnor födda på 70-talet angående deras attityder till folkbiblioteket som fenomen.
  • En uppsatsplan - troligen inom ämnet DRM/upphovsrätt/information. Inte alls otänkbart någon slags diskursanalys.

Dessutom tänker jag fortsätta att le åt föreläsaren som, när en av mina kurskamrater påpekade att det var lite fånigt av honom att använda så onödigt svåra ord, svarade: Jaha, det är själva nomenklaturen du har invändningar emot?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å herre gudars, vad det är skönt att inte plugga längre! Kan inte säga att jag är avundsjuk direkt. Hoppas du hade det bra i Borås!

Anonym sa...

Hej
1. Sluta prata skit om Borås. Jag har bott där i 3 år o överlevde.
2. Skall DU läsa statistiska metoder :-)
Guess who

Articuno sa...

Anonym: Den ende jag kan komma på som har bott i Borås och överlevt är min pappa. Och det är honom jag kommer att ringa när det statistiska blir för svårt...