söndag 11 april 2010

Vad jag läser just nu

Hur moderna organisationer fungerar, av Dag Ingvar Jacobsen och Jan Thorsvik. För att jag behöver den till min magisteruppsats. Inte världens roligaste läsning.

Hypnotisören, av Lars Kepler. Men jag kommer ingenstans, varenda gång jag sätter mig och ska läsa den så är glasögonen så skitiga att jag inte orkar läsa mer än en rad eller två. Och att tvätta av glasögonen är tydligen för jobbigt.

Namn på jorden: Geografiska namn och deras betydelse av Karl-Axel Benckert. Ny toalettlitteratur eftersom alla våra gamla Faktakalendern är sönderlästa. Den har lärt mig att Miami betyder stort vatten och att Michigan betyder stort vatten. Viktigt med smart läsning när man sitter på toa. Jag längtar redan till nästa toalettbesök så att jag kan få lära mig vilka fler ortnamn som också betyder stort vatten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Re Hypnotisören
Jag kom inte heller någonstans så jag gav den till Yrsa.
Pappa