onsdag 26 september 2007

Häromdagen tänkte jag skriva ett inlägg om hur otroligt irriterande det är att bli avbruten på toa.

Som när man just har bänkat sig där inne med en gammal Nemi (som man har läst en miljon gånger men envisas med att läsa ändå, eftersom man har läst alla de andra tidningarna som ligger där ännu fler gånger) och det plötsligt knackar på dörren och den som står där utanför skriker "Mamma, jag måste kissa!", och man vet att det är bäst att man skyndar sig för annars måste man torka och tvätta så mycket. Och så reser man sig upp och skyndar ut, skickar in det stackars kissnödiga barnet på toan (bråttom, bråttom) och väntar. Bara för att få höra ett "Det kom inget, mamma".

Sådana irriterande saker hade jag tänkt skriva om. Men sedan kom jag på att jag är tjej – och eftersom tjejer inte går på toa så blev det inget inlägg om det.

Inga kommentarer: