torsdag 13 september 2007

Tankevurpor 3

Celine Dions scenkläder

Rösten är det sannerligen inget fel på. Inte låten heller. Till och med japanen med de vilda lockarna funkar fint. Men vad i hela fridens namn har hon på sig? Antingen har hon valt det alldeles själv (och då har hon fantastiskt dålig smak) eller så har hon ruskigt dåliga rådgivare som inte borde få betalt. Hur som helst ser hon förskräcklig ut. Hur säljer man in en sådan outfit? "Vi tänkte att du skulle ha en beige, lite glittrig sparkdräkt på dig i morgon, vad säger du om det?"



Samma låt, samma underbara röst, samma vildlockiga japan (fast på tv den här gången). Andra kläder, men precis lika illa. Eller värre. "Vi tänkte att du skulle ha en beige, lite glittrig sparkdräkt på dig i morgon, men vi ändrade oss. Vad sägs om den här sportiga röda tröjan i stället, och ett par illa matchande byxor till den?"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte illa. Tror inte heller att du fick leta speciellt länge för att hitta några talade exempel. Hade nog varit ett svårare uppdrag att skiva om - Celine Dion, en trendsetter. Men en diva är en diva (och så oerhört bra) så jag bortser gärna från allt annat.
/ H

Eva-L sa...

Jag tror hon väljer sina klädfer själv. But that's just me...

Eva-L sa...

och innan jag postade mitt inlägg så korrekturläste jag det faktiskt. Ah, well.