lördag 29 september 2007

Roliga kommentarer

Ja alltså, inte på min egen blogg eftersom mina läsare tydligen håller sina kommentarer för sig själva (jag antar att det betyder att ni håller med mig i allt jag skriver?). Nej, den här kommentaren kommer från Katrin Schulmans blogg och det kan vara det roligaste jag har läst någonsin.

"Skribent: N.C.

Att vägra amma är ett hån mot alla mödrar
som förlorat båda sina br-st i cancer och
därför inte kan amma, men skulle ge sitt liv
för att få göra det. Det finns inget som ett
spädbarn tycker om så mycket som att bli
ammad. Dessutom kan de (spädbarnen) dö
om de får giftig modersmjölksersättning; se
bara hur det gick för nestlesedyn-barnen.
Många av dem saknar såväl armar som
ben. Är det sådan avkomma du vill ha? De
är i och för sig värda lika mycket som andra
människor. Särskilt de i u-länderna."

Vem har skrivit det här? Vem är denne N.C.? Det är så makalöst roligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!
Det var helt klart bland det roligaste jag någonsinn har läst!
Jag snor den direkt.
Hoppas allt är bra med dig!
/ Lina

Anonym sa...

Hahaha!
Så sjukt kul!
Jag snodde den direkt.
Hoppas allt är bra.
/ Lina (Berit B)

Anonym sa...

Men alltså.
Särskilt i u-länderna. Nestledyn-barnen, dom ska man ju se upp för!
-C

Fru Mju sa...

men hjälp!
det var ju det bästa jag läst på länge!
-och det mest skrämmande.

-TÄNK bara på de stackars Nestlesedynbarnen som fick giftig ersättning!!!

Eyecatcher sa...

Jojo många är vi i bloggosfären. Och här kommer en till: http://caughtbyeye.blogspot.com/
Finns reklam för din där. Kanske du länkar dit? /Kim.