onsdag 17 oktober 2007

FYI

1)Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:

*Butiksbiträde
*Butiksbiträde
*Butiksbiträde
*Bokhandelsmedhjälpare (för i bokhandeln är man för fin för att kalla sig butiksbiträde)

2)Fyra filmer jag kan se om och om igen:

*Star Wars (de tre gamla och den sista nya – de räknas väl som en film, eller?)
*Sagan om ringen (samma där – bara en film, visst?)
*Fight Club
*A Clockwork Orange (sitter och lyssnar på soundtracket just nu – ögonvätande vackert)

3)Fyra städer jag har bott i:

*Åkersberga (1970-78)
*Täby (1969-1970 och 1978-1989)
*Södermalm (1989-2002)
*Aspudden (2002- )
(strängt taget hör ju både Södermalm och Aspudden till Stockholm, men då skulle jag inte få ihop fyra städer)

4)Fyra tv-serier jag gärna ser:

*Lost
*Monk
*House (och nu när jag äntligen har Canal+ igen så kan jag se den två gånger på tisdagarna. Klockan 21 på fyran och så klockan 22 på Canal+. Tjolahopp!)
*CSI (bara Las Vegas – inte de andra för de är skitdåliga)

5)Fyra ställen jag vill åka till:

*New Orleans (fast nu är det kanske inte så kul där, borde väl vänta några år)
*Tokyo
*New York (igen)
*Las Vegas (igen)

6)Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

*Familjeliv
*Blekinge tekniska högskola
*Bibliotekshögskolan
*Och ett annat ställe, som jag inte vill länka till

7)Fyra favoriträtter:

*Lasagne (när jag har lagat den själv, ingen annans verkar duga för mig)
*Potatissallad med massor av kapris och parmesan (nu pratar vi alltså inte om den där vitgeggiga sörjan somliga kallar potatissallad, utan om riktig potatissallad. Släng i lite pinjenötter och parmaskinka också så blir livet ännu roligare)
*Grillat kött (svart och sotigt)
*Carpaccio (överallt och när som helst, men alldeles särskilt den på Porto Fino på Brännkyrkagatan)

8)Fyra ställen där jag trivs:

*Hemma i köket
*Hemma i vardagsrummet
*I Las Vegas
*I lekparken (om jag har trevligt sällskap, annars är det rena döden att vara där)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om lekparken. Eftersom jag i princip aldrig har trevlig sällskap där så hamnar den definitivt inte på min lista över ställen jag trivs, snarare ställen jag går till för att jag måste :-)

Fasching sa...

Mera listor!

Mina bästa restauranger!
Godaste godiset!
Husdjur jag minns!

Articuno sa...

Det ska väl gå att ordna, men just nu (precis just nu faktiskt) ska jag åka till Reims och dricka så mycket Champagne jag orkar. Återkommer kanske med en lista över de godaste vinerna jag drack där.

/A

Anonym sa...

Hej där!
Kul att se att du bloggar. Har möjligen dina favoritfilmer färgats av åren i Kyrkbyn? ;)

/Hisse Lalland

Anonym sa...

Hej där!
Kul att se att du bloggar. Har möjligen dina favoritfilmer färgats av åren i Kyrkbyn? ;)

/Hisse Lalland

Articuno sa...

Hej Bigs, det var länge sedan! Och visst har filmvalen färgats av den stenhårda miljön i tonårsbyn. Så långt ifrån lantlig idyll man kan komma... eller?