lördag 1 december 2007

Hur gick det då?

"Nej. Minsta lilla strul så blir det inget. Och om ni kommer hem en enda sekund efter två så blir det inga mer översovningar. Någonsin."?

Blev det:

1. Hon och kompisen stannade hemma och spelade sällskapsspel med föräldrarna hela kvällen.
X. Hon och kompisen kom hem prick två.
2. Hon messade klockan 23 och frågade (trots att jag sagt att hon inte fick tjata) om de inte kunde få vara ute till tre, och hennes messnälla pappa sa att det gick bra.

Första rätta svaret vinnner en helg med mina barn. Alla tre.

11 kommentarer:

Eva-L sa...

Jag vill inte gissa. Måste man? Och all denna tid som ägnas åt sms och telefonsamtal, kan de inte passa på att umngås med sina kompisar då istället?

PS
Du är ju rätt skärpt, ska du inte vara med och gissa på Lottens julkalender (länk i min blogg)?

Anonym sa...

Vi gissar på x, för vi tror att hon gör som du säger efter att du satte ner foten så ordentligt. Har du sett dagens Rocky i DN? Handlar om Täby och avslutas med frasen: "vad gör du i Täby nykter?" /Kim och Christian.

Johan sa...

Äsch, Kim hann före med Rocky-passningen. E-L och jag hade tänkt köpa en lamineringsmaskin på Kontorab i Kungens Kurva och lägga ett laminerat urklipp i er brevlåda. Or nåt.

Articuno sa...

Snälla ni, spara tidningen! Vi är ju papperstidningslösa barbarer här, och vi vill så himla gärna se den (och faktiskt laminera den, om inte J och E-L tänker göra det åt oss).

Anonym sa...

Kolla din mailbox har du Rocky-strippen där. Kim.

Fasching sa...

Upp med Rocky på bloggen! Jag vill också se den!

Och om alternativ två är rätt, vilket det naturligtvis är, så tycker jag att den messnälla pappan inte ska få gå ut på tre helger. Hur mycket han än tjatar.

Så hit med ungarna bara. I Täby får de lära sig att veta hut!

Anonym sa...

I Täby får de lära sig att veta
hut(t) :-) Jag kan maila den till dig fasching. Kim.

Articuno sa...

Jag skrev ett långt, informativt och vitsigt inlägg här, men det försvann!? Nu orkar jag inte skriva om det. När kan jag lämna ungarna, Fasching?

Och Kim, mejla mig igen - det har inte kommit någon Rocky!

Anonym sa...

Sorry, tog fel Anna i min adressbok. Men nu är den skickad. Kim.

Anonym sa...

Ha, ha, ha, ha, ha........

Anonym sa...

Jag tror det blev 2, men jag säger x för jag har ungar så det räcker hemma redan ;)