lördag 15 december 2007

Tävlingen avgjord

Det var så klart Fasching, mina barns morbror, som vann tävlingen "Hur gick det då?". Priset, en helg med alla tre barnen, kommer inom kort.

Vad ni inte visste, och inte jag heller faktiskt, var att det fanns ett andrapris i tävlingen - en helg med bara de två yngsta. Det gick till Marie, barnens faster, trots att hon inte ens deltog i tävlingen. Hon visste inte ens att den pågick, stackarn.

Så nu har hon våra två småbarn hemma hos sig över helgen. Och jag fick chansen att dela ut ett pris för första gången i mitt liv. Något tredjepris kommer inte att delas ut - att erbjuda någon sin tonårsdotter över helgen är bara för äckligt. Till och med för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får väl säga grattis då... :-D

Articuno sa...

Tack! Vi har haft en toppenhelg - lugnt och tyst. Tyvärr har vi inte kunnat festa riktigt som vi ville eftersom vi hade skolgrejer som skulle göras. Jag hade två saker som skulle in, och Hasse en. Men de fixade vi i alla fall, något som hade varit omöjligt om ungarna hade varit hemma.