onsdag 22 juli 2009

Fucking ont i halsen

Jag tänkte att eftersom jag inte hade så där infernaliskt ont som jag brukar så behövde jag nog inte gå till läkaren den här gången. Men nu börjar jag tröttna. Halsen har gjort ont i en vecka och det blir inte bättre. Tvärtom.

Men man är ju en stor skurk om man väljer att äta medicin för halsfluss. Komplikationer och följdsjukdomar är tydligen bara trams. Man ska tiga och lida. Vilket är litegrann allt man kan göra med halsfluss.

Fast jag tänker så här, att om man bara ger fan i att blanda antibiotika i djurfoder (det är såklart förbjudet i Sverige, men i andra länder förekommer det ju fortfarande) så borde väl en stor del av överanvändningen vara fixad eller? Om något land vägrar att lägga av så bombar man det sönder och samman. Så att vi som är sjuka kan få äta vår jävla medicin utan att skämmas.

Jag är beredd att offra lite av min medmänsklighet för att slippa halsont. Rätt mycket av den, faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Medans vi ändå är igång och bombar, så kan vi väl kasta in scouter och mimare också?!

Articuno sa...

Och såna där äckelpottor som styr marionettdockor! Helvete, vad läbbiga dom är!