torsdag 29 mars 2007

Spring in Boras

Jag har nyligen mött våren i Borås. Inte riktigt lika charmigt som att möta den i Paris, men ändå himla trevligt. Jag var där för några seminarier och föreläsningar och det är så skönt nu när det är över. Inte själva vistelsen i sig - den var som sagt himla trevlig - utan bara för att det är så skönt att nu kunna sopa undan ett ämne till. Två avklarade och tre kvar (för den här terminen). I morgon publiceras hemtentan i Individers och gruppers interaktion med bibliotek och informationssystem, så snart är det ämnet också avklarat. Skönt.

Förra gången jag var i Borås tillbringade jag rätt mycket tid med att höra om de gamla egyptiska biblioteken och bibliotekarierna. Samtidigt landade H i Kairo för en jobbresa som inte hade ett dugg med Egypten att göra. Livet är bra orättvist ibland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på tentan! /Kim.

Articuno sa...

Tack - det kan behövas.

Anonym sa...

Spela golf istället för att se monument, va. Behöver jag säga mer?
-C

Articuno sa...

Eller hur? Är det inte sånt man kallar för kulturskymning? Troligen var det såna som han som brände ner biblioteket i Alexandria.