onsdag 28 mars 2007

Tro, hopp - och sedan mörker

MoDo inledde ju semifinalerna så bra - 2-0 i matcher mot HV och allt såg ovanligt lyckosamt ut. Och då började jag som vanligt tro att "jamen, det här kan ju faktiskt funka! Jag kommer att få uppleva ett mirakel". Men såklart ryckte HV upp sig och slog MoDo i två matcher - och nu faller jag igen. As fucking usual.

Som jag ser det kan den här semin gå på två sätt: Antingen slår HV MoDo i två raka till och så är allt slut. Eller så går det till en sjunde och avgörande, som är jämn och tät och går till sudden - som HV vinner - och så är allt slut.

Det mest troliga är väl att det blir en sjunde match så att jag hinner få upp hoppet och att universum ger mig den där sista chansen att falla. Och falla, och falla, och falla...


Edit:
Det finns förstås, kom jag på så här i efterhand, ett ännu mer ondskefullt scenario: Att MoDo klarar semin och går till final - och får stryk på hundra olika sätt där.

Inga kommentarer: