fredag 25 maj 2007

Städning

Idag har dagis stängt för planering och barnens kompisar N och E ska komma hit och leka. Alltså måste jag städa lite, artigheten kräver ju det. Tyvärr känns det som att artigheten kräver mer just den här gången eftersom jag alldeles nyligen var inne på Hemnet och tittade på annonsen på deras lägenhet (de ska flytta snart). Helt fläckfritt och inte en grej på fel plats, allt i perfekt ordning och underbart tomma ytor överallt. Det är alltså de bilderna jag ska försöka jämföra mig med när jag ska sätta upp mitt "städmål"?

Men sedan dyker en annan bild upp i huvudet på mig. Bilden av hur det såg ut här hemma efter att barnen hade lekt här förra gången. Plötsligt behöver jag inte städa riktigt lika noga.

1 kommentar:

Eva-L sa...

Mm, för det är ju normaltillståndet för vår lägenhet...