lördag 5 maj 2007

Sweet revenge

Phenomenal woman planerar att bli dement vid 45 som en hämnd på sina snoriga barn. Jag har liknande planer, men jag ämnar ta det ett par steg längre. När mina barn flyttar hemifrån planerar jag att:
  • Åka hem till E flera gånger i veckan, prata oavbrutet och tvinga honom att svara för att kolla att han lyssnar. Sedan ska jag be honom att laga mat åt mig och när den serveras ska jag klaga på den.
  • Åka hem till Lilla K och skrika, slåss, skita ner mig och spilla kaffe i hennes soffa.
  • Åka hem till S tillsammans med alla mina kompisar, dricka upp all hennes mjölk och äta upp allt hennes rostbröd och sedan strunta i att plocka undan efter mig.
  • Sova hos dem ofta, vakna 05.45 och be dem komma upp och hålla mig sällskap.
  • Komma hem till dem varje gång de hamnar i en romantisk situation med pojk- eller flickvännen och klaga över att jag har drömt en mardröm och därför måste sova mellan dem.


Inga kommentarer: