tisdag 15 maj 2007

Tentastress?

Jag har en hemtenta som ska vara färdig och inskickad om några dagar. Det är ingen panik riktigt ännu, men jag borde verkligen sätta igång för att hinna med att göra den bra.

Så därför köpte jag 2 kilo köttfärs idag, och ställde mig och gjorde köttbullar. Jag rullade och stekte ungefär 250 000 köttbullar innan all den där köttfärsen äntligen tog slut, och ändå blev det bara ungefär 80 stycken när allt var klart. Märkligt.

Egentligen fattar jag inte varför jag gör mig allt det här besväret eftersom ungarna inte har vett att uppskatta äkta hemlagad mat. De har inte vett att uppskatta någon mat jag lagar. S äter ändå aldrig hemma, Lilla K äter bara potatis och E äter ingenting alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter skönt att kunna ta det så lugnt trots att man har en tenta som ligger och väntar. Jag blir lite avis. Min tenta kommer på fredag *suck och pust* Prov på 7 veckors studier i Företagsekonomi B. Jag kräks på pålägg, marginaler, konteringar och hans moster. Ska bli skönt att bli av me´t. Jag hade gärna ätit några av dina hemmagjorda köttbullar. H uppskattar dom säkert och jag tror barnen kommer att komma ihåg att du gjorde sånt när de var små. Kim.