lördag 18 augusti 2007

Mitt lag


ARTICUNO (Ice/Flying) Lv 60
Ice Beam
Fly
Hyper Beam
Secret Power

Inget lag utan Articuno. Snygg, snabb och iskall – precis som jag skulle vilja vara.

KYOGRE (Water) Lv 76
Surf
Ice Beam
Thunder
Sheer Cold

Stor, stark och ofattbart tålig. Det är nästan fusk att ha den med.

ALAKAZAM (Psychic) Lv 64
Psybeam
Psychic
Shock Wave
Toxic

Den absolut viktigaste av dem alla. Det har funnits en i varje lag jag har haft (och det är några stycken nu: Red, Blue, Yellow, Gold, Silver, Chrystal, Ruby, Sapphire, Emerald och Pearl. Diamond har jag inte spelat ännu). Det första jag gör i början av varje spel är att ta reda på var man kan fånga en Abra och det är först när Abran är fångad, tränad, och utvecklad till en Kadabra som kan Confusion som spelet börjar på riktigt för mig. Att den har uselt försvar gör inget – den är så snabb att den alltid får slå först. Och den slår stenhårt.

MAROWAK (Ground) Lv 62
Rock Climb
Rock Smash
False Swipe
Strength

Inte jättebra på något sätt, men den kan lära sig många HM och den kan False Swipe. Svår att klara sig utan när man ska fånga Pokemon.

INFERNAPE (Fire/Fighting) Lv 60
Close Combat
Flamethrower
Fire Spin
Poison Jab

Jag brukar inte spela med eldtyper, men jag har börjat uppskatta dem mer och mer. Bra att ha när man möter steeltyper. Just den här har jag fått av E, som mer än gärna spelar med eld.

EMPOLEON (Water/Steel) Lv 63
Waterfall
Drill Peck
Surf
Shadow Claw

Min Startpokemon. Jag börjar alltid med vatten, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Jag gillar inte riktigt att den är både vatten och steel. Jag hade mycket hellre startat med en ren vatten, de är inte lika känsliga.

Bubblare: Heatran Lv 70, Torterra Lv 55 och Giratina Lv 70

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej paa er, en haelsning fraan NY. Tyvaerr var spelet spaerrat till att endast funka haer. Vi har det bra, i gaar var vi paa the boathouse och det var kanonfint. I dag ska vi aaka circle line. Krama fraan Kim och Christian.