torsdag 9 augusti 2007

Önskelista

Lilla K fyller tre år om några dagar och det här är första födelsedagen som hon fattar att man FÅR saker. Man behöver bara säga vad man vill ha och så FÅR man det! Alltså är Lilla K inte tyst en sekund, hon sprutar ur sig önskemål.

Jag fyller också år ganska snart och jag har inte alls lika lätt att komma på vad jag önskar mig. Jag önskar att jag var lite mer lik Lilla K när det gäller önskande. För mig blir det mest:

-Kanske en...? Nä, förresten, det behöver jag inte.
-Men en...? Nä, för dyrt.
-Var det inte något jag tänkte på i somras? Vad sjutton var det...? En...? Nä, minns inte.
-Borde inte jag ha ett...? Nä, vad fan ska jag med det till?

Några saker har kommit på i alla fall. Här kommer min önskelista:

*Andra och tredje säsongen av Scrubs (och dem ville jag ha så gärna att jag köpte dem själv, stoppade in i dem i Hs garderob och beordrade honom att ge dem till mig den åttonde september)
*Fjärde säsongen av Monk (med text helst - det behöver inte vara svensk text, engelsk går precis lika bra, men jag hör ju så illa att det blir svårt att kolla helt utan)
*Första säsongen av CSI (Las Vegas såklart, vad annars?)
*Första säsongen av ER (den när alla fortfarande var glada och alerta - den utan personliga problem och missbruk. För det är så jävla tråkigt att se sånt)
*Alla säsonger av Six Feet Under (tyvärr avskyr H den så mycket att han inte kan vara kvar i rummet när jag kollar på den. Undrar vad han ska hitta på då istället?)
*Alla säsonger av Arkiv X (och här kommer det säkert invändningar om att jag redan har dem, men det är ju på VHS och då måste jag ju sitta nere i källaren och kolla på dem och det är inte lika kul. Dessutom är det ju inte precis alla, jag har ju inte de där låtsassäsongerna där David Duchonvny är ersatt av Robert Patrick. De är skräp, men jag vill ändå ha dem)

Och några särskilda önskemål riktade till kompisarna som snart ska åka till New York:

*Pokemon Battle Revolution (Wii)
*Crocks Mary Jane (Stl. 8 - Black, Army, Chocolate eller vilken jäkla färg som helst, jag lyckades ju smälta mina egna (alldeles underbart snygga!) i ökenhettan i Las Vegas)

Det är min önskelista.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din önskan är vår lag :-) Klart vi fixar de där sakerna. En vecka kvar. Kim.

Anonym sa...

Men du, det är ju bara tv-serier på din önskelista. Inte ett enda verktyg. Ingenting med sladd. Kan det verkligen stämma ?
/H