tisdag 27 november 2007

Inte helt PK

När jag har tagit min examen och insett att världen varken vill ha eller behöver fler bibliotekarier så ska jag öppna en butik. En butik som bara säljer flaskvatten. Det ska vara flaskor från golv till tak, flaskor från världens alla hörn. Och det ska inte vara sånt där äckligt kolsyrat vatten heller - i min butik ska det bara finnas rent och stilla flaskvatten. Jag ska ha alla sorters märken och alla sorters flaskor. Ingen ska sakna något i min butik.

Störst försäljningsyta ska Evians lilla 33-centilitare få. Den är snyggast av alla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Jag som var orolig för att det skulle bli svårt att få tag på flaskvatten inom snar framtid. Här har du garanterat en kund!

Evova sa...

VOSS vatten ar ratt fint med. Har jag kopt bade i USA o i Frankrike for massor av pengar men tanke pa att det bara ar vatten.

Articuno sa...

Ja jösses, vad fint det var! Nu blev jag otroligt törstig. Och mina snygga Evianflaskor är plötsligt inte lika snygga och törstsläckande längre. Måste... ha... VOSS...

kkkatarinah sa...

Jag menar ju att Badoit har den snyggaste flaskan (det är dessutom ett av de godaste vattnen fast du antagligen tycker att det är äckligt - det är nämligen kolsyrat). Snyggast är förstås den klassiska glasflaskan

http://www.saturnus.se/images/badoit/badoit.jpg

Men plasten är inte så dum den heller

http://www.saturnus.se/images/badoit/badoit.jpg

Finns även i 33 cl!!!

(Nej, jag får inte provision.)