måndag 26 november 2007

Nytt på IT-fronten

Jag har fått en ny dator. Eller, ny och ny - jag har fått någon annans gamla dator. Och fått och fått förresten, det är snarare något slags långtidslån. Men ändå.

Och den är så liten, så liten. Alldeles underbart liten. Min gamla dator står här bredvid på köksbordet och känner sig (antagligen) stationär i jämförelse. Den här nya (nygamla) är så liten att jag inte kan skriva ett enda ord utan att trycka på fel tangent minst en gång. Det är verkligen otroligt spännande! Jag är ingen älskare av kreativ stavning normalt sett, men kanske att jag kan komma att ändra uppfattning. Ska det inte vara en < i början av varje mening? Och minst en ´ någonstans i mitten?

5 kommentarer:

Johan sa...

Jag har också fått en ny liten dator som jag kan bära med mig överallt. Som en liten varm och brummande kompis. Mitt problem är att shift-tangenten är pytteliten och sitter alldeles intill pil upp. Så titt som tätt när jag ska påbörja ny mening så markerar jag en eller flera rader upp i texten, som raskt skrivs över när jag trycker ned en bokstavstangent. Och Blogger-fönstret saknar som bekant Undo.

Eyecatcher sa...

Men du... jag såg tomten i dag på röda linjen. Så jag vet att han hittar hem till er till jul. Alltid något att glädjas åt :-) Fotobevis finns på min blogg. /Kim.

Articuno sa...

jlj: Jag såg den idag - fin och liten!

eyecatcher: Fast tyvärr ringde tomten mig och sa att han inte hade råd att ge mig varken den solgula Dellen eller den rosa Asusen jag önskade mig. Han sa något om att "du kan väl långlåna en grå dator eller så istället?"

Anonym sa...

Men är verkligen färgen på datorn viktig? Trodde användbarheten betydde mer... Sambon har en ganska ny ljusgrå, nästan vit dator som är jättesnygg, men man måste trycka stenhårt på tangenterna för att det ska bli nåt. O an ite gör et sr et ut så hä. Skitjobbigt ;)

Articuno sa...

Användbarhet? Nä, inte lika viktigt som Bubblegum Pink eller Sunshine Yellow.