tisdag 20 januari 2009

Utmanad av Fasching

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Nej, den är alltid på. Viktigt ifall äldsta dottern vill något (gäller i och för sig mest helgnätter, men ändå).

02. Vem såg dig senast naken?
Maken. Eller något barn (alltså något av mina barn, inte ett barn vilket som helst).

03. Hur såg du ut på högstadiet?
Lika kort som nu (nähä?), men himla mycket smalare. Ganska långt hår.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
Smalare hoppas jag. Och förmodligen lite tantigare.

05. Hur var du på dagis?
Har aldrig gått på dagis.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
En pest. Jag pluggar hemma, själv, och hatar mig. Nej, jag tror att jag är en ganska behaglig arbetskamrat - glad, trevlig och hjälpsam.

07. Har du celluliter?
Jag är fläckfri. Och med det menar jag att det inte finns en enda fläck på mig som är fri från celluliter.

08. Biter du på naglarna?
Bara om någon har gått sönder.

09. Har du något handikapp?
Jag ser dåligt på nära håll och jag hör illa. Plus att mitt vänstra ben är lite längre än det högra.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
Inte så värst.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Gud finns inte.

12. Svär du?
Som fan.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Nej, men jag är inte särskilt otrevlig heller.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
En tvåa-trea kanske?

15. Tror du på utomjordningar?
Ja, självklart. Vi bara kan inte vara ensamma.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Något nyttigt (med parmaskinka till).

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Inälvsmat. Särskilt lever. Eller den där styggelsen som kallas Flygande Jacob. Horrible!!

18. Har du blivit arresterad?
Nej.

19. Ljuger du?
Ja. Det är nästan omöjligt att inte ljuga när man har barn.

20. Har du kysst en polis?
Nej, inte vad jag vet.

21. Är du rädd för Securitasvakter?
Nej.

22. Har du någonting att dölja?
Det har alla.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
Tre nycklar och en ölöppnare

24. Är du / har du varit gift?
Ja, jag är gift.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Nej, ett barn skulle jag hämta men inte maken. Fast jag kan inte köra bil så det får bli maken som sköter sånt.

26. Kan du laga cyklar?
Jag kan (i teorin) laga en punktering. Inget annat.

27. Kan du fixa med bilar?
Nej. Jag kan titta på bilar och jag kan åka i dem. Inget mer.

28. Brukar du köra om?
Handlar det om bilkörning nu? I så fall nej, med tanke på att jag inte har körkort.

29. Kan du baka bröd?
Ja, det kan jag. Men jag vill inte.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Ja.

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
Jättesvårt. Först tänkte jag Heroes eftersom jag skulle ha någon cool förmåga då (kunna flyga, lära mig saker jättesnabbt, stoppa tiden och sånt), men sen kom jag att tänka på att folk dör som flugor i den serien så jag ändrade mig. Det får nog bli Vänner – bo i New York och vara omgiven av en massa trevliga kompisar. Låter okej.

Jag vill att Covered in Bees, Eyecatcher, Fru Mju och Helena svarar på det här. Och alla andra som läser såklart.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

ah! kul!
ska ta itu med den senare ikväll så jag har ngt att sysselsätta mig med på jobbet :)