onsdag 28 januari 2009

Utmanad igen

9 Första

Första bästa kompis - Kalle. Jag blev lite retad för att jag hade en kille som bästa kompis minns jag.

Första bil - Har aldrig haft någon egen bil. Första familjebilen jag minns (alltså mammas och pappas) var en Ford som bara startade om det var snustorrt ute.

Första kärlek - Beror på vad man menar med kärlek. Första stora kärleken var Johan Andersson. Jag gick i åttan och han i nian. Sjukt kär var jag. Han också, men tyvärr inte lika länge som jag. Men innan hade jag väl varit lite småkär sådär. I trean var det Stefan. Och i fyran, femman och sexan var det Hank. Efter sexan pausade vi den kärleken under några år. Sedan gifte vi oss.

Första husdjur - Samma feta beagle som var Faschings första husdjur.

Första semester - Kanarieöarna, med min och bästisen Kalles familjer.

Första jobb - Första sommarjobbet var på Postgirot. Första riktiga jobbet var på Akademibokhandeln. Där blev jag kvar i tolv år.

Första köpta skiva - Amii Stewarts Knock on Wood

Första piercing - Öronen i ettan. När morsan skulle tvätta dem första gången svimmade jag och slog huvudet i toan. Fick världens blåtira. Sedan piercade jag näsan när jag var typ 25.

Första konsert - Judas Priest på Hovet 1984.

8 senaste

Senaste alkoholdrycken - Tre öl på Harrys i Borås. Oerhört sofistikerat.

Senaste bilfärd - Skjutsen till vårdcentralen tror jag.

Senaste filmen du såg - X-files - I Want To Believe.

Senast ringda telefonsamtal - Till äldsta dottern.

Senaste bubbelbadet - På Gyllenen Uttern i Gränna i somras.

Senast spelade CD-skiva - Alanis Morrisette - Supposed Former Infatuation Junkie.

Senaste gången du grät - Igår, när jag läste Faschings ord till vår systerson Timo. Jag har gråtit rätt mycket den senaste veckan.

Senaste måltiden - Carpaccio, vitlöksbröd och grillad paprika med getost.

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Kan man väl säga. Jag gifte mig med en av mina bästa vänner.

Blivit arresterad - Nej.

Blivit kär vid första ögonkastet - Ja.

Fastnat med blicken i någons urringning - Japp, ofta. Och jag brukar bli avundsjuk varenda gång.

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nej.

Busringt till någon - Ja, fast det är väldigt länge sedan.

7 saker du har på dig

1. Blåa jeans
2. Vitt linne
3. Vit top
4. Vita trosor
5. En svart strumpa
6. En till svart strumpa (fast en annan nyans)
7. Vigselring

6 saker du har gjort idag

1. Vaknat
2. Fixat frukost
3. Lämnat ett barn i skolan
4. Lämnat ett annat barn på dagis
5. Diskuterat en uppsats (DRM vs. privacy)
6. Kollat på Heroes

5 favoritsaker utan rangordning

Människor och katter räknas inte.
1. Datorn
2. Teven
3. Kaffebryggaren
4. DVDn
5. Ciggen

4 personer du kan berätta allt för

Maken.
Ingen annan.

3 val

Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Chips

2 saker att göra innan du dör

1. Åka till New York igen
2. Åka till New York ännu fler gånger

1 sak du ångrar

Stora delar av 80-talet.

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg

Fru Mju
Helena
Covered in Bees
Eyecatcher

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

jag bara älskar det där en sak jag ångrar: stora delar av 80-talet! :)

men du, de tio första är bara nio!
tar mig ann utmaningen nu.

Articuno sa...

Så otroligt pinsamt.

Jag ändrar bums.