torsdag 5 februari 2009

25 random things about me

E-L vill att some of us ska göra det här. Jag känner mig manad.

1. Jag gillar vampyrfilmer.

2. Jag är avundsjuk av mig. Inte på ett sånt där ohälsosamt missunnsamt sätt, men ändå. Väldigt avundsjuk.

3. Jag tycker att Stefan Liv är otroligt söt.

4. Nästan allt kaffe som bjuds hemma hos folk smakar illa. Det är bara jag, min man och Pilot-Niklas som kan det här med bryggkaffe.

5. Jag trivs jättebra där jag bor, men jag längtar ändå ofta tillbaka till vår gamla trea på Skånegatan.

6. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på hur mycket jag skulle vilja åka tillbaka till New York.

7. Jag har spelat Pokémon i tio år.

8. Jag tycket att vaniljbullar är mycket godare än kanelbullar.

9. Jag hatar uttrycket klockrent. Hatar, hatar, hatar.

10. Jag är inte ett dugg sugen på att åka till vare sig Thailand eller Australien. Det verkar inte vara värt besväret.

11. Jag använder nässprej mycket oftare än jag borde.

12. Jag blir otroligt irriterad om min man får för sig att han ska få bestämma vilket teveprogram vi ska titta på. Min tevevecka är otroligt inrutad.

13. När jag blir irriterad suckar jag väldigt högt. Hela min familj avskyr de där suckarna.

14. Jag tycker inte om att kramas. Jag gör det för att det förväntas av mig, men det ger mig inget. Tycker till och med att det kan vara lite obehagligt.

15. Jag tycker att vuxna människor som inte dricker kaffe är lite mesiga.

16. Jag är otroligt slarvig.

17. Min mamma dog när jag väntade mitt första barn. När jag väntade mitt andra dog min svärmor. Ingen dog när jag väntade trean.

18. När jag är ensam hemma så tokvisslar jag nästan hela tiden. Jättehögt och jättefalskt.

19. Jag kan inte bestämma mig för om den bästa konserten jag har sett var Erasure på Cirkus eller Genesis på Ullevi.

20. Jag tycker verkligen inte om fisk, och det blir värre för varje år.

21. Jag läste latin på gymnasiet.

22. Jag spelade fiol i trean. Sög på att spela fiol.

23. Jag tror inte på övernaturliga saker, men den sortens filmer skrämmer mig enormt.

24. Jag tycker att Karlsson på taket är en elak liten skit. Pippi Långstrump är en gapig liten skit, Ronja en smutsig liten skit och Mio och JumJum tjatiga små skitar. Emil är bara en skit. Gillar nog inte Astrids böcker så mycket som jag (som svensk) borde.

25. Jag älskar ösregn. Sånt där riktigt hysteriskt ösregn. Då måste jag gå ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent :p

Evova sa...

Min mor lat oss inte se Karlsson pa taket for hon tyckte sa illa om honom. Vi fick inte se Den Vita Stenen heller for for de var sa dumma mot varann. Hon hade helt ratt.