tisdag 10 februari 2009

Mesar som aldrig har haft ont i halsen på riktigt trycker på fel knapp


(omröstningen finns på Allt om barn)
Jag fattar att de flesta tycker att kräksjuka (som hette maginfluensa när jag var liten, när bytte det namn?) är värst. Det är ju så kladdigt. Influensa vet jag inte ens vad det är. En brakförkylning, eller? Låter ju inte så farligt. Löss har jag stött på och de är sannerligen inte roliga. Men snälla, skulle lite löss vara värre än halsfluss? När blev det jobbigare att kamma håret än att ha 150 graders feber (jorå!) och halsen full med krossat glas och brinnande napalm? När blev en schamponering värre än död och förruttnelse? När, undrar jag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

De som tycker det var jobbigt och gjorde ont att föda barn, kan få testa en av mina alla magsjukor!

Articuno sa...

Eller någon av mina halsflussar.

Herregud, ett barn klämmer man ju ur sig på en halvtimme. En halsfluss tar ju en hel vecka att bli av med.

Ändå har jag bara tre barn och har fortfarande inte kunnat bestämma mig för om jag ska operera bort halsmandlarna eller inte.

På något sätt hade det ju varit smartare med två barn om året och bara tre halsflussar på en livstid.

Anonym sa...

Eller hur...! Synd att man inte kunde välja det. HaHaHa...