fredag 30 oktober 2009

Idag ser jag tydligen ut som en tonårig tjuv

Efter att jag hade plockat åt mig en spritflaska (galet dyr!) på systemet följde personalen varje steg jag tog. Och sedan fick jag visa leg i kassan.

Jag har verkligen ingenting emot att få visa leg på systemet, det vet väl alla vid det här laget, men allvarligt? Hur ofta händer det att en 19-åring kommer in och köper så dyra saker?

För jag sa väl att det var en galet dyr flaska jag köpte? Den näst dyraste i hela affären faktiskt. Bara så att ni vet...

12 kommentarer:

Medelklassman sa...

Men vad köpte du då?

Får man smaka?

Articuno sa...

Jag ska ge bort den till någon i morgon så jag kan inte berätta vad det var förrän på söndag. Och jag kan ju inte gärna bjussa på den om jag ska ge bort den, så nej, du får inte smaka.

Fasching sa...

Jag skulle kunna gissa faktiskt. Men eftersom jag ofta gissar rätt så avstår jag, vill ju inte paja överraskningen liksom.

Malin sa...

Hehe, jag får alltid visa leg. Men jag antar att man kommer till en vändpunkt efter ett tag när man ser det som positivt snarare än förnedrande.

Suzan sa...

Men nu kan du väl säga vad det var? =)

Articuno sa...

Malin: Jag fick också visa leg länge. Då kunde det vara irriterande, nu är det bara kul.

Suzan, 30+ och Fasching: Det var en 25-årig Glenfarclas jag köpte. En Speyside som tydligen ska vara god.

chrisw1r sa...

Den var god. Den är tom nu. En återställare. (Tackar så mycket! :))
-Christian

Anonym sa...

Jag hade inte heller släppt dig ur sikte i en spritbutik. Aldrig i livet!

Articuno sa...

C: Kul att du gillade den. Inte lika kul att du inte hade vett att vänta på Hank.

kletskiten: Jag som är så beskedlig? Och nu när jag har slutat vara gravid hela tiden (för 3 ggr på 13 år är väl hela tiden? Kändes så i alla fall) så välter jag ju inte ens grejer. Jag hade absolut låtit mig gå som jag ville i min spritbutik.

Anonym sa...

I och för sig, med tanke på hur ofta du är gravid så borde du egentligen få ta vilka spritsorter du vill.
Jag tar tillbaka min tidigare kommentar och hoppas att du tar dig en riktigt dyr dretfylla ikväll, för vem vet när du är på smällen igen... din frögurka ;-)

Articuno sa...

Fast det är när jag är dretfull som jag blir på smällen. Så jag praktiserar måttfullhet nuförtiden.

Anonym sa...

Hahaha! Det blev världens längsta, jobbigaste och bästa bakfylla av det hela.
Om det är en dretfylla som krävs, så har nog Bobben ett syskon inom kort... skulle tippa på runt den 19 september ;-)