tisdag 27 oktober 2009

Sånt här läser jag hela dagarna (och förlorar nästan förståndet)

2.6A1. Interpunktion
För anvisningar om bruket av mellanslag före och efter föreskriven interpunktion, se 1.0C.

Detta avsnitt skall föregås av punkt, mellanslag, streck, mellanslag.

Varje serieuppgift (se 1.6J) skall omges av parentes.

Varje parallelltitel skall föregås av likhetstecken.

Övrig titelinformation skall föregås av kolon.

Första upphovsuppgift skall föregås av snedstreck.

Varje påföljande upphovsuppgift skall föregås av semikolon.

Series eller underseries ISSN skall föregås av komma.

Numrering inom serie eller underserie skall föregås av semikolon.

Underseries titel skall föregås av punkt.

5 kommentarer:

nollgradig sa...

Jag vet! Det är ett under att ingen jagar oss med en stor fjärilshåv!

Articuno sa...

Under var ordet.

Bigs sa...

Vad skulle du bli när du blir stor sa du?

Articuno sa...

Bigs, jag tror att jag sa att jag skulle bli idiot. Och snart är jag där. Bekräftelse väntas komma efter tentorna på tisdag.

Tess en annan boi-student! sa...

KRS är det träligaste som finns. *suck* alla dessa regler....