torsdag 20 mars 2008

05.32

De små barnen är lediga från dagis idag och i ett svagt ögonblick hade jag lovat att de skulle få påskäggen som deras faster var här och lämnade igår kväll.

05.32 kom Erik in och bad om sitt. Samtidigt vakande Klara (som normalt aldrig går upp före 7) och bad om sitt. 05.34 satt de i soffan båda två och mumsade i sig påskgodis. 05.34 på Skärtorsdagen. Ni märker att vi inte är särskilt traditionsbundna när det gäller påsk och påskägg.

Själv somnade jag om och gick inte upp förrän strax före nio.

4 kommentarer:

Fasching sa...

Tur att de har en faster som bryr sig. För av morbror blir det minsann ingenting. Funderar på att bli Morbrodern from Hell, typ köpa en påse mandariner och hävda att "frukt är godis" osv.

Närå, det blir ett rejält påskägg (motsv) nästa gång vi ses. Om vi skulle bli bjudna på middag eller nåt...

Anonym sa...

Härligt sätt att starta morgonen. *S* Glad påsk från oss! Christian är i Flen för att installera en braskamin och jag har börjat plugga inför nästa tenta om en vecka. /Kim.

Anonym sa...

skönt att läsa att ni inte ligger och latar er hela dagen. Ok sovmorgon i all ära, men två sockerstinna ungar fram till lunch är ingen lek. Kanske tom Wien trippen är att föredra... Nej, ett stort NO... jag ser fram emot mina godisungar och påsken. Funderar på att hämta det gigantiska mutpåskägget jag fick i tisdags men aldrig hann ställa ut på fikabordet. 5 kg godis till kan väl aldrig vara fel. Tradition?

Articuno sa...

Ja! Ja, ja, ja!