torsdag 13 mars 2008

Articuno goes shopping

Jag har ju varit pengalös ett tag eftersom CSN kategoriskt vägrar betala ut pengar till slöa studenter som inte gör det de ska. De jävlarna. Men icke längre! Jag tog mig i kragen, skickade in de sista uppgifterna, fick mina poäng och därmed också mina pengar. En våt, kall fattigdomsfilt har lyfts från mina axlar och för att fira det så köpte jag en massa kläder idag.

Till Klara:
En brun klänning med vita grodor på (eller är det krabbor?).
En ljusrosa klänning med mörkrosa fiskar på.
En orange/blå/rosa klänning med blommor, fåglar, kameler och höga torn på.
En svart klänning med vita Folkvagnar på (alldeles, alldeles underbar!!).

Till Erik:
Tre par mjuksbrallor (bruna, röda och galet brun/vitmönstrade)

Till Saga:
Ett par röda Adidas Country Sleek. Fast det var inte så mycket jag som köpte dem, det var mer ett överförande av pengar från mig till henne.


Och till mig själv:
Ett par Eccosandaler. Snygga, sköna och tyvärr jättedyra. Efter mindre än en timme mådde jag så illa av att jag hade blåst så mycket pengar att jag gick och lämnade tillbaka dem. Någon jävla måtta får det vara.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att du kommit ikapp. Vilken köpfest :-) /Kim.

Eva-L sa...

Om jag var du skulle jag köpa likadana skor som Saga, det var ju lovely!
Själv beställde jag 3 par nya byxor på HM till Nils, för han pillar sönder sina hela tiden, finns det bara ett litet hål kan han få bort ett helt byxben, igår under nerresan var det ett par jeans (inte de han fick av Erik för dem älskar han).

Articuno sa...

Visst var de snygga!! Jag kollade med Saga, hon trodde att de fanns i någon slags vit/äggskal/någontingliknande också. För jag kan ju inte gärna köpa exakt likadana som hon.

Eva-L sa...

fast om du köper samma som henne, så kan hon inte använda sina och då kan du få dem och sen kan du byta ett par mot de äggskalsfärgade.

Articuno sa...

Okej, du tänker ett steg längre än jag. Inte alls en dum idé.