söndag 16 mars 2008

Vad jag gör om nätterna

Natt mot lördag:

23.45 – Somnar.
00.00 – Telefonen ringer. Det är en av Sagas kompisar. Jag säger åt henne att ringa Sagas mobil istället.
00.15 – Somnar om.
01.00 – Saga väcker mig. Hon ska gå ut en stund men ska inte bli särskilt sen, säger hon.
01.05 – Somnar om.
03.15 – Får ett mess från Saga. Hon blir visst sen. Messar ett ”okej” tillbaka och somnar om.
04.23 – Vaknar av att Klara sparkar mig i ansiktet. Vänder henne åt rätt håll i sängen.
04.25 – Svär och somnar om.
05.47 – Erik vaknar och kommer in och väcker mig. Han säger något och jag nickar. Vet inte vad han sa. God morgon kanske?
05.48 – Försöker somna om men inser att Saga inte har kommit hem än. Messar henne. Hon sov hos en kompis. Somnar om.
06.15, 06.45, 07.15, 07.45 – Erik väcker mig för att berätta något. Jag säger åt honom att prata med pappa istället.
08.04 – Klara vaknar, klättrar över mig och går upp.
09.19 – Sparkar upp maken ur sängen. Det är hans tur att fixa kaffe.
09.30 – Kaffet är klart, jag går upp.

3 kommentarer:

Eva-L sa...

jag hade nån idé om att när barnen blir 10-12 år kan man återgå till att sova hela nätter. det stämmer alltså inte?!

Articuno sa...

Jodå, det finns några goda år mellan ungefär 8 och 13. Sedan börjar det om, fast på ett annat sätt.

Anonym sa...

Då måste det betyda att du möjligtvis kommer att få ngr goda sömnår om ca sådär 5 år och att det håller i sig i två år innan det är dags för nästa tonåring... /Kim.