tisdag 24 mars 2009

Hur gammal är du om fem år? 44

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina barn

Hur lång är du? 160 cm

Vilken är den senaste filmen du sett? En Beckfilm på TV4. Den var jättedålig. Surprise…

Vem ringde du senast? Äldsta dottern

Vem ringde dig senast? P's pappa. Han undrade om jag kunde hämta P i skolan. Det kunde jag.

Hur löd det senaste sms:et du fick? Koden? :p

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Messar mycket hellre än ringer. Det är ju så mycket enklare.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Min mamma är död, men mina föräldrar var gifta då hon dog.

När såg du senast din mamma? Det är väldigt länge sedan - tisdagen den 7:e maj 1991.

Vilken ögonfärg har du? Blå.

När vaknade du i dag? 07.30. Lite tidigare än vanligt för jag ville kolla på Pokémon tillsammans med småbarnen.

Vilken är din favoritjulsång? Jag vet inte riktigt, det är så många. Jag vet dock vilka jag inte gillar – alla de där som är överdrivet stämningsfulla och sjungs av Mariah Carey eller Christina Aguilera.

Vilken är din favoritplats? Beror på vad man menar. Favoritvardagsplats är hemma i tevesoffan. Annars trivs jag väldigt bra hemma hos min svägerska. Allra bäst trivs jag förstås i New York.

Vilken plats föredrar du minst? Jag åker buss mellan Borås och Göteborg lite då och då. På den bussen trivs jag verkligen inte. Sedan trivs jag mycket bättre på tåget mellan Göteborg och Stockholm, särskilt om jag åker 1:a klass.

Var tror du att du befinner dig om tio år? Ungefär på samma plats som jag är nu. Bara lite äldre och med lite äldre barn. Kanske, kanske har jag barnbarn.

Vad skrämde dig som barn? Mörker. Jag är fortfarande väldigt mörkrädd.

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Snoop på Flava Flavs roast på Comedy Central i helgen.

”So I’m chillin’ in my dressin’ room and she [Lisa Lampanelli] busts in and says: ‘Oooohhh, Snoop! I love you; I’m such a big fan! Can you do some of that izzle fo'shizzle crap for me?’ So I said sure, and I say: ‘Bitch, I wouldn’t eat yo nasty ass pussy for all the weed in Compton. Now I suggest you get the hell outta my dressin’ room before I beat you with my shoe...izzzle’

Hur stor är din säng? 160 cm bred. Känns lite för liten de nätter Klara sover med oss, annars är den alldeles lagom.

Vem sov du senast tillsammans med? Maken och Klara.

Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Ju mer desto bättre. Aldrig med strumpor dock, för då skulle jag brinna upp.

Hur många kuddar har du i sängen? Jag personligen – två. I hela sängen – fem (två till mig, två till maken och en till Klara).

Hur många landskap har du bott i? Två, Uppland och Södermanland.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Avskyr att ha strumpor på mig och har det bara när artigheten kräver det. Och knappt då.

Är du social? Ja. Eller, jag var det förut. Inte så mycket längre.

Vilken är din favoritglass? Vanlig vanilj. Och BJ’s Cookie Dough.

Vilken är din favoritefterrätt? Crème brulé och svettiga ostar med fikonmarmelad. Inte samtidigt. Eller vad vet jag, förresten? Det kanske skulle funka toppen ihop?

Tycker du om kinamat? Ja, det gör jag. Jättemycket.

Tycker du om kaffe? Japp, jättejättemycket. Men bara om det är perfekt gjort. Jag kan naturligtvis fixa till ett perfekt kaffe, men det är inte många andra som kan det.

Vad dricker du till frukost? Kaffe. Om man kunde dricka cigaretter så skulle jag dricka det också.

Sover du på någon särskild sida? Nej, jag vänder mig rätt mycket. Har ingen favoritsida.

Kan du spela poker? Ja, det tror jag. Spela kan jag säkert, men jag tror inte jag kan vinna.

Tycker du om att mysa/kela? Nej, inte särskilt mycket faktiskt. Klart att jag gillar att krypa upp nära maken i soffan lite då och då, men jag är ingen stor mysare/kelare.

Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag verkligen.

Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, tre stycken. En kompis i mellanstadiet, min stora tonårskärlek och en släkting. Och så Carola, men henne känner jag ju inte.

Vill du ha barn? Har tre barn och kan inte, vill inte ens försöka, tänka mig livet utan dem. Så, ja.

Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Kan fråga om hotellet har en hiss på franska och säga ”till exempel” på tyska. Typ. Om jag får slå upp vad hiss heter i en fransk ordbok.

Har du någonsin åkt ambulans? Ja, min mamma bröt benet en gång för länge sedan och jag följde med henne i ambulansen till sjukhuset.

Föredrar du havet eller en bassäng? Både och. Havet är egentligen mycket, mycket bättre men det är inte alltid så varmt ju. Ett kallt hav är inte roligt. Pooler brukar inte vara lika galet kalla.

Vad spenderar du mest pengar på? Mat. Jag betalar maten och maken betalar allt annat (plus en jäkla massa mat när ”mina” pengar är slut).

Äger du dyrbara smycken? Det beror på vad man menar med dyrbar. Min vigselring kostade en massa pengar och är mig mycket kär. Men det känns som att dyrbar betyder betydligt mer pengar än vad den kostade. Dyrbara smycken kostar nog tiotusentals kronor och inte bara tusentals och några så dyra saker har jag inte.

Vilket är ditt favoritprogram på TV? Många. Heroes, Lost, CSI, Lie To Me, Monk, Criminal Minds.

Kan du rulla med tungan? Rulla ihop den? Ja, det kan jag.

Vem är den roligaste människan du känner? Min äldsta dotter.

Sover du med gosedjur? Nej, men jag har en kramkudde.

Vad har du för ringsignal? You’re so cool (från True Romance)

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett äpple.

Flirtar du mycket? Verkligen inte.

Kan du byta olja på bilen? Nej, verkligen inte. Tror inte ens jag vet hur man öppnar motorhuven. Men jag tycker inte att jag behöver kunna det heller, eftersom jag inte har körkort och inte behöver bry mig om sånt trams.

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, jag har ju aldrig kört bil någon gång.

Vilken var den senaste boken du läste? Läser lite ur David Sedaris Naked varje gång jag går på toa.

Läser du någon dagstidning? Vi har SvD på helgerna, men jag läser den rätt sällan.

Prenumererar du på någon veckotidning? Nix. All sådan lyx försvann när ekonomin började bli knapp. Man är inte rik när man pluggar.

Dansar du i bilen? Nej. Jag dansar aldrig, varken i bilen eller någon annanstans.

Vilken radiostation lyssnade du till senast? NRJ.

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vet inte. Säkert något som jag skulle komma ihåg att handla (och som jag säkert raskt glömde bort eftersom lappen med största sannolikhet blev kvar hemma).

När var du i kyrkan senast? Var i Bullkyrkan igår (Stadsmissionens kyrka i Gamla Stan).

Vem var din favoritlärare på högstadiet? Ingen. Mina lärare var säkert inte sämre än några andra, men de var inte heller de bästa. Den enda lärare jag har stött på som jag verkligen har gillat, och som jag verkligen tror gör stor skillnad i sina elevers liv, är min dotters mentor i åttan och nian. Världens bästa lärare är han, och jag hoppas innerligt att han jobbar kvar där när det är dags för Erik och Klara att börja på högstadiet.

1 kommentar:

Fasching sa...

Satan vad många frågor! Men jag kan ju inte gärna låta bli att göra samma sak. Senare.

Btw, du dansar visst. Senast på mitt 40-årskalas, men så blev du ju på smällen också.