fredag 13 mars 2009

Lite fler saker som jag nog aldrig kommer att säga

”Klockrent” – Jag avskyr det så mycket att jag inte ens kan säga det i hockeysammanhang (där det ju faktiskt passar riktigt bra ibland).

”Det finns inga ord” (i samband med någon annans sorg eller sin egen ilska) – Det finns det visst det. Man får bara tänka efter lite.

”En halv kopp bara” – Eftersom kaffe inte ska drickas i små doser.

”Stockholmare är så dryga” – Eftersom bara lantisar säger så. Sådana där som pratar konstigt och inte kan åka rulltrappa ordentligt.

”Stjärt” – Stjärtfjädrar på fåglar får fortsätta heta stjärtfjädrar, samma med stjärtfena, stjärtmes och stjärtand. Jag tänker inte döpa om dem. Det är människorumpan som jag aldrig kommer att benämna ”stjärt”. För det är ett väldigt fult ord. Och skulle jag, Gud förbjude, få streptokocker på ett ställe där man verkligen inte vill ha dem så kommer jag aldrig, aldrig, aldrig att kalla det för stjärtfluss. Aldrig.

Fler saker som jag inte skulle säga. (och dottern är visserligen piercad nu, men det har skett under vissa protester från min sida)

5 kommentarer:

Hank sa...

Underbart inlägg. Stjärtfluss. Visste inte ens att det fanns och det kommer jag heller aldrig, aldrig, aldrig att komma ihåg :o)

Hank sa...

Kom på en grej jag aldrig trodde jag skulle säga/skriva:

Eddie Izzard twittrar
http://twitter.com/EddieIzzard

Håll tillgodo med 22.000 followers.

Hank sa...

I think Purell Hand Sanitizer was specifically made for post masturbation cleanliness. Never beat it and then touch your keyboard w/o it.

http://twitter.com/Borat

*fniss*

Helena sa...

Men det är fan inte så lätt att lära sig åka rulltrappa i en stad där ingen finns... :)

Anonym sa...

Glöm inte framstjärten!