lördag 21 april 2007

1987-2007

Om någon för 20 år sedan hade sagt åt mig att jag skulle stå, en lördagmorgon, och rengöra ett termoslock med tops, samtidigt som två barn står vid källartrappan och skriker "Pappa, kom nu! Klockan är tio - vi vill ha lördagsgodis!" (fast Lilla K, som inte kan klockan, skriker att klockan är nio) så hade jag aldrig trott på det. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle ha tre barn - herregud, jag hade nog knappt kunnat föreställa mig att jag skulle ha en termos ens.

Hade samma någon sagt att jag skulle ha de där tre barnen tillsammans med H så hade jag inte trott på det heller. Jag hade blivit glad - men jag hade inte trott på det.

När jag var sjutton år ville jag bo i en tjusig våning på Östermalm tillsammans med ett par Birmakatter - och kanske, men bara kanske, en man också. Inga barn. Jag skulle skriva böcker och vara rik som ett troll. Istället blev det villa i förorten tillsammans med man, tre barn och bara en Birmakatt. Jag pluggar till bibliotekarie istället för att skriva böcker, och jag tjänar inga pengar. Det är bra det också.

Inga kommentarer: