lördag 7 april 2007

Slarv

Jag har tappat bort mitt kaffe igen. Jag gör så alldeles för ofta – häller upp ett stort glas kaffe som jag sedan ställer någonstans och glömmer bort. Det kan stå precis var som helst, jag har ingen aning om var jag har gjort av det. Det enda jag vet med säkerhet är att Lilla K kommer att hitta det före mig.

Hon är inne i en period där det roligaste som finns är att flytta vätska från en behållare till en annan, och eftersom hon bara är två år så spiller hon ordentligt. Det finns alltid minst en pöl någonstans i huset, en pöl som hon är skyldig till. Det går ju an när det är vatten i badrummet (väldigt vanligt) – det är värre med drickayoghurt i sängen eller kaffe i fåtöljen (inte lika vanligt men desto mer irriterande). Välling i soffan är inte så kul det heller (otroligt irriterande eftersom vällingen liksom gömmer sig i vecken i soffan och bara kommer fram när man sätter sig i den, lika överraskande varje gång).

Inga kommentarer: