söndag 15 april 2007

SM-GULD

SM-guld SM-guld SM-guld
SM-guld SM-guld SM-guuuuld
SM-guld SM-guld SM-guld
SM-guuuuld SM-guld

Skriver man det tillräckligt många gånger så ser det lite märkligt ut, men det kan det vara värt. Jag tror jag skriver det lite till.

SM-guld SM-guld SM-guld
SM-guld SM-guld SM-guuuuld
SM-guld SM-guld SM-guld
SM-guuuuld SM-guld

Min nygamla pessimism gjorde susen, och MoDo tog guldet igår. Jag är så lycklig!

Efter sjunde semifinalen mot HV71 fastnade tv-kameran ett ögonblick på en otroligt besviken tjej i publiken. Hon satt där i sin HV-tröja och såg så obeskrivligt ledsen ut. För en kort sekund så tänkte jag "skärp dig tjejen, det är ju bara hockey" men så insåg jag att hon var jag. Hon var jag alla de där åren som jag satt där efter slutsignalen och var så där tom och besviken. Så vem är jag att säga att hon ska skärpa sig? Det är ju inte bara hockey, det är så otroligt mycket mer än så. Det är ju HOCKEY för fan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, det var kul att Modo vann! Har gillat dem länge. Tyvärr aldrig varit i Övik, men det lär ju finnas hockeykultur där. Förstår bara inte att de måste döpa om alla arenor? Kempehallen heter den väl?
Annars ser jag inte på hockey numera, har tappat intresset. Noterar bara resultaten. Annat var det på Rolle Stoltz tid.
;)
/Ulf (Christian vet vem)