torsdag 5 april 2007

"Ska ni ha bilen eller?"

Jag läste i DN att Magnus Wernblom har sagt upp sig från sitt jobb som bilförsäljare för att flytta tillbaka till Ö-vik och MoDo igen. Då måste jag ställa mig två frågor:

Fråga ett: Hur sjutton orkar man jobba och spela elitseriehockey samtidigt? Visserligen är karln stark som en oxe, men han är ju inte tjugo längre.

Också fråga ett (eftersom jag bara gav mig själv två frågor): Hur orkar arbetsgivaren med att ha en anställd som spelar elitseriehockey? Han kan ju inte hinna jobba så värst mycket.

Fråga två: Hur ser Wernbloms bilförsäljarteknik ut? Har han samma teknik som han har i sitt andra jobb? Ställer han sig framför kunden, putar lite med rumpan så han står stadigt (kanske också lutar sig mot en käpp eller så, i brist på klubba), och förklarar, med ord eller kroppsspråk, att han inte kommer att flytta på sig – någonsin, oavsett hur mycket stryk han får – förrän han har sålt en bil? (och jag ler lite åt bilden av ett frustrerat bilköparpar som desperat försöker knuffa bort en envis och urstark bilsäljar-Wernblom)

Är det så, månntro? Det vore ju onekligen en vinnande strategi. Eller?

För övrigt gick det riktigt, riktigt dåligt i matchen igår. LHC körde verkligen över MoDo och vann med 5-1. Men, eftersom jag har bestämt mig för en ny och positiv syn på ishockey så är jag inte oroad. Näää, för pucken är ju rund och i hockey kan allt hända. Näää, de behöver bara åka mer skridskor. Näää, näää, näää

Inga kommentarer: