lördag 21 april 2007

Tuff hockey?

Är all hockey tuff? Jag kollar...

Linje 19 (Sedin, Sedin, Weinhandl) - spelade som gudar i MoDo under ett par år, men namnet är ju inte så tufft.

Knattekedjan (Lehtinen, Koivu, Peltonen) - skön finsk landslagskedja med extremt otufft namn.

KLM (Krutov, Larionov, Makarov) - rysk superkedja som var oslagbara under i princip hela 80-talet. Namnet är kort, kärnfullt och inte särskilt svårt att förstå. Men tufft? Ja, lite kanske.

The Legion of Doom (Renberg, LeClair, Lindros) - Jamenvisst, det blir inte tuffare än så här. Domedagskedjan. Så härligt kompromisslöst och stenhårt! Så underbart NHL-igt att jag nästan dör.

Edit:
Jag kom på Frölundas Dragkedja (Lundqvist, Kahnberg, Tolsa) också, men eftersom det inte är ett dugg tufft namn så glömde jag snabbt bort den igen.

2 kommentarer:

Johan sa...

"Men tufft? Ja, lite kanske."

Jag hoppas du syftar på namnet. För en tyngre kedja har väl aldrig funnits. Till och med jag satt i stum förundran när Krutov & Co klapprade fram och körde över Tre Kronor och alla andra.

Fast man undrar ju lite över vitsen med sovjetiskt ligaspel. Förlorade ЦСКА en enda match? Mot vem?

Articuno sa...

Givetvis syftar jag på namnet. The Legion of Doom är ju ingenting mot den här ryska maskinen. Dessutom tycker jag att inte domedagskedjan passar riktigt, en spelare som Lindros (som verkar vara gjord av glas och går sönder för minsta lilla) känns inte särskilt domedag. Men namnet är ju hur tufft som helst!