tisdag 17 april 2007

Trötthet

Jag borde egentligen sitta och göra färdigt hemtentan som ska lämnas in imorgon, men jag orkar inte. E sitter bredvid mig vid köksbordet och gråter över ett missat Bolibompa (han ville spela dataspel klockan sex istället, men nu ångrar han sig). Lilla K sitter också här - hon bläddrar, mycket oförsiktigt, i min Looking for Information: A survey of research on information seeking, needs, and behavior. Jag borde försöka rädda den, den kostade 600 kronor och jag kommer att behöva den senare också, men jag orkar inte det heller. Jag är för trött, det får gå som det går med den.

Och nu har E slutat gråta över sitt missade Bolibompa, nu gråter han över det försvunna rosa armbandet som han fick i Turkiet i somras och som han inte har brytt sig om sedan augusti förra året istället. Är han också trött, månne?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte lätt att vara mamma alla gånger inte. /Kim.

Anonym sa...

hahahaha han ångrade sig efter att ha datat istället för att ha bolibompa. bara det tycker jag är en anledning att hämnas när han flyttar hemifrån. begär att få se på allsång på skansen på hans tv och sen grina för att du iinte valde gröna rum istället.

Articuno sa...

Oj, Marie? Det var inte igår! Jag ska komma ihåg hämnartipset och plocka fram det om sisådär 15 år, när han minst anar det...